Τι είναι η "zweite Stammstrecke" ; Ποιες θα είναι οι νέες στάσεις, ποια η διαδρομή  και πότε έχει σχεδιαστεί να λειτουργήσει

Είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής του Μονάχου και ένα από τα μεγαλύτερα της Deutsche Bahn (γερμανικοί σιδηρόδρομοι) και το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι η νέα διαδρομή θα είναι έτοιμη το 2028.

 

Τι είναι όμως η "zweite Stammstrecke" ;

Από το 1972 το Μόναχο έχει μια βασική κεντρική γραμμή κυκλοφορίας για τα S-Bahn μεταξύ Ostbahnhof και Pasing και η οποία περνάει από το κέντρο της πόλης μέσω σήραγγας 4,343 χλμ. Από αυτή τη γραμμή περνούν όλα τα S-Bahn (εκτός το S20) ανεξάρτητα προορισμού.

Mε 30 S-Bahn ανά 60 λεπτά στις ώρες αιχμής αποτελεί τη γραμμή με την μεγαλύτερη κυκλοφορία παγγερμανικά. 

 

30 χρόνια συζητήσεις και αντιπαραθέσεις 

Το 1990 ξεκινούν οι συζητήσεις για τη δημιουργία μια δεύτερης βασικής γραμμής. Το 2001 αποφασίζουν Oμόσπονδη Κυβέρνηση, κρατίδιο της Βαυαρίας και η Deutsche Bahn τη δημιουργία της δεύτερης βασικής γραμμής ("zweite Stammstrecke").

 

Στη χρηματοδότηση συμμετέχουν το κρατίδιο της Βαυαρίας με 1,4 δισ € και το οποίο ανέλαβε και το μερίδιο της Ομόσπονδης κυβέρνησης 1,5 έως 2 δισ € τα οποία θα της επιστραφούν μέσα σε 30 χρόνια. Το σύνολο του κόστους είχε υπολογιστεί στα 3,8 δισ €.  Ήδη ο προϋπολογισμός διορθώθηκε την τελευταία εβδομάδα κατά  100 - 200 εκ. € . Περισσότερο εννοείται. 

 

Η άδεια για όλα τα τμήματα δόθηκε τελικά στις 3 Απριλίου του 2018 αφού είχαν προηγηθεί διάφορες ενστάσεις πολιτών που έπρεπε να εκδικαστούν. 

 

Στις 22 Οκτωβρίου ξεκινούν οι πρώτες εργασίες στη Marienhof  ενώ στις 6 Μαΐου γίνεται πλέον αισθητό ότι ένα μεγάλο μέρος της πόλης θα είναι για τα επόμενα χρόνια ένα εργοτάξιο αφού γκρεμίζεται η  Schalterhalle η μεγάλη αίθουσα στην είσοδο του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού (Hauptbahnhof)

 

Η διαδρομή και οι νέες στάσεις

Στη δεύτερη "βασική γραμμή" που γίνεται με στόχο να αποφορτιστούν οι γραμμές τις σημερινής "βασικής γραμμής" θα  γίνουν τα παρακάτω έργα

 

Laim: Ριζική μετατροπή του σταθμού προκειμένου να ανταποκριθεί στις δυο "γραμμές" και από όπου έχει σχεδιαστεί ο διαχωρισμός των δυο "βασικές γραμμών" .

 

Λίγο πριν Donnersbergerbrücke θα ξεκινάει η νέα σήραγγα των 7008 μέτρων η οποία θα σταματάει στο νέο υπόγειο σταθμό στο Hauptbahnhof, θα ακολουθεί στάση στο  νέο σταθμό Marienhof και στη συνέχεια στον επίσης νέο υπόγειο σταθμό στο  Ostbahnhof για να καταλήξει στην Leuchtenbergring όπου θα ενώνονται όλες οι γραμμές.

 

Η σήραγγα θα φθάνει τα 41 μέτρα όταν θα περνάει κάτω από το Hauptbahnhof και θα βγαίνει από τη σήραγγα μεταξύ των σταθμών Ostbahnhof και Leuchtenbergring.

 

Στην ουσία δηλαδή πρόκειται για τη δημιουργία τριών νέων σταθμών αυτών του Hauptbahnhof, Marienhof και Ostbahnhof .