Επίσκεψη Λυκείου «Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή» στο LMU

Στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Ελληνικού Λυκείου Μονάχου  πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 06.03.2020 επίσκεψη στο Λουδοβίκειο–Μαξιμιλιάνειο Πανεπιστήμιο Μονάχου (LMU).

 

Μαθητές και μαθήτριες της Β ́και Γ ́ Λυκείου της Θεωρητικής Κατεύθυνσης ξεναγήθηκαν αρχικά από την Αρχαιολόγο-Φιλόλογο Μαρία Λιάνου στους χώρους του ιστορικού κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου. .

 

Μεταξύ άλλων δόθηκε έμφαση στην ιστορία της ίδρυσης καθώς επίσης και στον ρόλο της φοιτητικής αντιστασιακής οργάνωσης ενάντια στον Ναζισμό «WeißeRose».

 

Περαιτέρω υπογραμμίστηκαν ιδιαίτερα ελληνικά ίχνη που είναι εμφανή μέσα στο κτίριο. Εκτός των άλλων τονίστηκαν η περίοπτη θέση του μπρούτζινου κλασικού αγάλματος τουδορυφόρου του Αργείου γλύπτη Πολύκλειτου και η σημασία του για το παγκόσμιο αξίωματης τέλειας αρμονίας που αποπνέει. Επίσης υπήρξαν και αναφορές στις μεγάλες αλλαγέςπου έλαβαν χώρα με την ανατολή του 21ου αιώνα .

 

Εξηγήθηκαν όροι όπως Bolognaprozess, LMU Εxzellenz καθώς επίσης έγινε αναφορά στα 14 Νόμπελ επιστημόνων του LMU.

 

Στο δεύτερο μέρος αυτής της πολιτιστικής ημέρας ήρθαν οι μαθητές κι οι μαθήτριες σεάμεση ζωντανή επαφή με τη διαδικασία μάθησης στο Πανεπιστήμιο. Σε κεντρική αίθουσα του Πανεπιστημίου ο καθηγητής της Ορθόδοξης Θεολογίας του LMU  Κωνσταντίνος Νικολακόπουλος προσέφερε μια σύντομη αντιπροσωπευτική παράδοση από την επιστήμητου. Στην ομιλία του παρουσίασε την επιστημονική έρευνα ενός θέματος μέσα από τουςδιάφορους τομείς, που διέπουν τη θεολογική ακαδημαϊκή επιστήμη (Βιβλική, Ιστορική, Συστηματική, Πρακτική Θεολογία).

 

Στην ίδια αίθουσα η καθηγήτρια των Νεοελληνικών Σπουδών Λίλια Διαμαντοπούλου παρουσίασε ενδιαφέρουσες πτυχές από το αξιόλογο γνωστικό της αντικείμενο. Μεταξύάλλων αναφέρθηκε στις Νεοελληνικές Σπουδές στο Μόναχο (Νεοελληνική Λογοτεχνία,Γλώσσα, Ιστορία, Πολιτισμός) σε σχέση με άλλες επιστήμες και με τις νέες τεχνολογίες.Περαιτέρω ανήγγειλε διάφορα ερευνητικά προγράμματα (π.χ. αναφορικά με την επέτειοδιακοσίων χρόνων εθνικής ανεξαρτησίας  ή  το ζήτημα της ελληνικής μετανάστευσης στο Μόναχο), που σχεδιάζει στο άμεσο μέλλον.

 

Στο τέλος πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες και οι δύο καθηγητές έδωσαν συμβουλές και οδηγίες σε ερωτήσεις μαθητών και μαθητριών, που αφορούσαν στη μελλοντική εγγραφή τους σε γερμανικά Πανεπιστήμια.

 

Μαρία Λιάνου