Sued Alumin

10.10.2020

 

Το μικρό χυτήριο αλουμινίου που ξεκίνησε να λειτουργεί στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 μεταφέρεται στο Garching το 1977. Η έως τότε οικογενειακή επιχείρηση μεγάλωνε χρόνο με τον χρόνο σε μια μικρογειτονιά κοντά στο σημερινό Frankfurter Ring .

Πολλές δεκάδες Έλληνες εργάστηκαν στη συγκεκριμένη επιχείρηση. Σύμφωνα με το συνδικάτο 164 Έλληνες.

 

Με ένα μικρό ιστορικό αναφέρεται ο φίλος Βασίλης Καραμαγκιώλης 

 

Το μικρό χυτήριο αλουμινίου που ξεκίνησε να λειτουργεί στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 μεταφέρεται στο Garching το 1977. Η έως τότε οικογενειακή επιχείρηση μεγάλωνε χρόνο με τον χρόνο σε μια μικρογειτονιά κοντά στο σημερινό Frankfurter Ring .

 

Δώδεκα χρόνια αργότερα άρχισαν να διαφαίνονται τα λάθη ,οι αστοχίες και οι  αδυναμίες της διοίκησης. Μιας διοίκησης που ναι μεν έφτασε την εταιρία στο ζενίθ αλλά δεν έφτανε μόνο αυτό στην παραδοσιακά οικογενειακή εταιρεία. Ακόμη και οι τεράστιες παραγγελίες από τη BMW και τη Siemens AG δίνουν ¨το φιλί της ζωής¨στην εταιρία  αλλά μόνο αυτό.

 

-1992

Πρώτη μείωση χρόνου εργασίας(Kurzarbeit).  Έξι μήνες μετά την απόσχιση από την μητρική  Alumetall Nürnberg ,  ακολουθεί  η πώληση στη Viag / VAW το 1995 και μια ¨μαύρη τριετία¨ για την πάλαι κερδοφόρα επιχείρηση.

 

-1998

την επόμενη πώληση στην ZF Friedrichshafen και 12 μήνες αργότερα την εξαγορά και των δύο θέσεων από τον γίγαντα και σημαιοφόρο του κλάδου Georg Fischer GmbH.

Προσπαθεί να ανακαινίσει με ότι πιό μοντέρνα τεχνολογία υπάρχει και ταυτόχρονα να φέρει  παραγγελίες στη στην εταιρία. Οι εργαζόμενοι και συμβούλιο εργαζομένων βρισκόταν πίσω από κάθε απόφαση του ΔΣ που θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία.

Το προσωπικό  από  400 υπαλλήλους αρχίζει να φθίνει και έτσι αργά αλλά σταθερά η εταιρία παίρνει την κατιούσα χωρίς ελπίδα επιστροφής. Το τμήμα marketing αδυνατεί να βρει λύσεις στην αλλαγή πλεύσης της αυτοκινητοβιομηχανίας όσων  αφορά την επιλογή των υλικών για την μείωση βάρους των αυτοκινήτων.  Αξιόπιστοι εμπειρογνώμονες καλούνται να βοηθήσουν , με το αζημίωτο φυσικά. Αποτέλεσμα;

Η δαπάνη αντιστρόφως ανάλογη της βοήθειας.

Τα έξοδα εκτοξεύονται σε τέτοιο βαθμό που αναγκάζει την εταιρία να πουλήσει ένα μέρος του παρακείμενου οικοπέδου Το κτήριο πωλείται κατά το ήμισυ και ενοικιάζεται όπως επίσης και το άλλο μισό λίγο αργότερα με τον ίδιο τρόπο εν μια νυκτί και σε κάποια εταιρία αμφιβόλου αξιοπιστίας και προέλευσης  στην τιμή  5.000.000€!!!!!! (Τυχαίο;)

Η MWS αγοράζει τα εργοστάσια  Garching και Friedrichshafen το 2012.

Η GF προκάτοχος  πριμοδοτεί  την αγορά αυτή(;;;;)750.000 ευρώ για άμεσο εξορθολογισμό (περίπου 28 εργαζόμενοι) και έτσι εξασφαλίζει τη σύμβαση κυριότητας μέχρι τα τέλη του 2017. (Τελικά τιποτα δεν είναι τυχαίο σε αυτήν την ζωή!!!!!!)

Από το 2013 το εργατικό δυναμικό κάνει τα αδύνατα δυνατά  και συνεισφέρει περίπου 1.000.000 ευρώ το χρόνο στη διάσωση, με τη μορφή των απλήρωτων υπερωριών και της μετατόπισης των μισθών αρκεί να σωθεί η εταιρία. Οι φήμες πωλήσεως κυκλοφορούν και πάλι.

Big Bang !!!!

 

11.2016 Η εταιρία (MWS πλέον) δηλώνει  πτώχευση !!!!

Ιδρύεται  offshore εταιρία  MWS Deutschland!!!

Ο στόχος γίνεται όλο και πιο σαφής.

Όλοι όσοι οφείλουν  να βοηθήσουν την εταιρεία, οι οποίοι έχουν φάει ψωμι καθ 'όλη τη διάρκεια των ετών, κάνουν ό, τι μπορούν για να εμποδίσουν τους ενδιαφερόμενους  αγοραστές να αγοράσουν την εταιρεία.

Οι ¨μεγάλοι πελάτες¨ αποχωρούν και παράλληλα επισυνάπτουν συμβόλαια συνεργασίας με την  MWS Deutschland (;;;) ύψους 3.000.000 ετησίως και διάρκειας 7 ετών. Ανήθικο μεν απο κατασκευαστή αυτοκινήτων λίγα χιλιόμετρα βορειότερα του Μονάχου, θεμιτό δε σε έναν κλάδο χωρίς ηθικές αξίες και συναισθηματισμούς. 'Αλλωστε απεδείχθει λίγο αργότερα με το μεγαλύτερο σκάνδαλο πετρελαιοκίνησης του κλάδου

Το Friedrichshafen μεταλάσσεται  από  αδελφή εταιρεία στον πιο άσπονδο εχθρό.

Αποσπά την μία παραγγελία μετα την άλλη με μια επιθετική πολιτική υποκοστολόγησης κοστολόγησης των προιόντων.Η ενδιαφερόμενη εταιρία ΜGG είναι πεπεισμένη για τη θέση της εταιρίας και μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι της διεκδίκησης της εταιρίας με σκοπό να επενδύσει και να πάρει τον πακέτο των μετοχών, αλλά οι συνομιλίες σταματούν με το καλημέρα. Αποτέλεσμα, η MGG επενδύει σε μετοχές στο EURO TK και συνεχίζει να αναπτύσεται μέχρι σήμερα.

Πρέπει να είχαν δει κάτι. Απο ανθρώπους του κλάδου που γνωρίζουν πρόσωπα και καστάσεις μίλησαν για πρόθεση αγοράς την MGG με την GL πριν η MWS γίνει μεγαλομέτοχος. Τότε που ο τζίρος ήταν ακόμη στα 30.000.000€/έτος. Αλλά ακόμη και τώρα με τζίρο περίπου στα 19.000.000€ ετησίως  εξακολουθούν να ενδιαφέρονται. Αλλά .....

11/2017 Αναστέλλεται η λειτουργία της εταιρίας

31/31/2017 Τίτλοι τέλους !!!

31.08.2018 ολοκληρώνεται η διαδικασία πτώχευσης(τυπικά, ουσιαστικά σε σχεδόν μια πενταετία).

Οι 150 ψυχές  που ήταν εκεί μέχρι το τέλος συνεχίζουν να επισκέπτοντε το κενό πλέον κτήριο που κάθε μέρα άδειάζει όλο και περισσότερο,γίνεται όλο και  πιο σκοτεινό, όλο και πιό  ξένο ......

Το μόνο που μένει είναι οι αναμνήσεις. Αναμνήσεις που εξακολουθούν να βρίσκοντε σε κάθε γωνιά του κτηρίου, στο πάρκινγκ στην αυλή , γύρω και μπροστά από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Μια από τις πρώτες εταιρείες που μετακόμισαν στο Garching / Hochbrück και έδωσαν άλλη αίγλη και μορφή στην περιοχή περνώντας απο τα βοσκοτόπια του πρωτογενή τομέα στην τεχνολογική επανάσταση  του σημερινού Μονάχου