Το 9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο θα διεξαχθεί στο Μόναχο (26 Νοεμβρίου-2 Δεκεμβρίου 2024) με θέμα:
«Η Γερμανία των Ελλήνων-Η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό».
Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στο Συνέδριο αφορά σχολεία και όχι μεμονωμένα άτομα με μαθητές Β, Γ Γυμνασίου και Α, Β, Γ Λυκείου
Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει το ίδιο τη διοργάνωση της μετάβασής του στο Συνέδριο διατροφή και διαμονή.
Δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής στο Συνέδριο από μαθητές καθηγητές και Σχολεία
Η Επιστημονική και η Οργανωτική Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Μαθητικών Συνεδρίων, κατόπιν προσκλήσεως του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού Γερμανίας, του Stiftung Palladion (Παλλάδιον Ίδρυμα) του Μονάχου και της Association Européenne des Enseignants (AEDE), δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου, με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, να εκφράσουν με δημιουργικό τρόπο τις απόψεις και τις ιδέες τους για την επίδραση της ελληνικής σκέψης σε όλον τον γερμανόφωνο κόσμο, στη φιλοσοφία, στα γράμματα, στις τέχνες, στις φιλολογικές σπουδές, στην αρχιτεκτονική.
Το 9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο θα είναι συνέχεια της διαδρομής των Ευρωπαϊκών Μαθητικών Συνεδρίων, με σταθμούς την Κωνσταντινούπολη (2014), την Τεργέστη (2015), τη Λευκωσία (2016), το Βελιγράδι (2017), τη Νάπολη (2018), τη Βενετία (2019), τη Βερόνα (Μάρτιος 2023), τη Ρώμη (Νοέμβριος 2023) και το Παρίσι (Φεβρουάριος 2024). ,
Τα Ευρωπαϊκά Μαθητικά Συνέδρια οργανώνονται σε πόλεις της Ευρώπης με ισχυρή ιστορική ελληνική παρουσία. Από το 2014 χιλιάδες μαθητών είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά και να παρουσιάσουν τις εργασίες τους ενώπιον των συμμαθητών τους από σχολεία όλης της Ελλάδας και της χώρας φιλοξενίας. Κάθε χρόνο και διαφορετική ευρωπαϊκή πόλη, μ’ ένα ενδιαφέρον θέμα γύρω από το οποίο τα σχολεία -οι μαθητές με τους καθηγητές τους- δημιουργούν ευφάνταστα θεατρικά έργα, μουσικές παραστάσεις, εικαστικά εργαστήρια, παρουσιάζουν εμπεριστατωμένες εργασίες υψηλού επιπέδου.
Τα Ευρωπαϊκά Μαθητικά Συνέδρια οργανώνονται από καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και βασίζονται σε μία εκπαιδευτική ιδέα εξωστρέφειας και συνεργασίας. Στόχος είναι η επικοινωνία των μαθητών, η γνωριμία με πολιτιστικά κέντρα της Ευρώπης, η κατανόηση της κουλτούρας άλλων λαών, η απόκτηση μιας κοσμοπολίτικης αντίληψης.